Patientguiden
81 omdömen
Företag på Patientguiden får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen.
Totalt 81
2025-02-11
Tredje gången jag inte blivit kallad till återbesök enligt vad ögonläkaren har sagt de ska göra. Jag får själv ringa och ligga på för en ny tid. Nu när jag för tredje gången ringer för att boka återbesök, får jag inte boka tid för läkaren har inte skrivit ut journalen (???) sedan mitt senaste besök 19 december. Oförstående receptionist! Hon tyckte inte att det var något konstigt att journalen inte var utskriven, vilket den tydligen behöver vara för att jag ska bli kallad? Hur ska de kunna kalla mig om de inte fått journalen? Receptionisten tyckte inte det var anmärkningsvärt att det gått 10 veckor sedan mitt senaste besök. Hon sa: "det har ju varit jul". Har träffat 3-4 olika läkare (totalt 5 eller 6 besök). Den senaste är inte särskilt intresserad att diskutera eller svara på frågor kring min ögonsjukdom, väldigt kort och avvisande. Troligen stressad eftersom de oftast är över en timme försenade vid mina bokade besök. Verkar ha noll förståelse för att jag måste ta ledigt från jobbet. Känns jättetråkigt!
2025-01-20
Så tacksam att ni finns. Alltid vänliga och lättillgängliga.Tack för vänligt bemötande av sköterska och läkare idag.
Ögonläkare
Helsingborg
Skåne Län
Det är vi som är Patientguiden
Vårt mål är att bidra till en positiv utveckling av svensk sjukvård – genom att samla omdömen om regionala, kommunala och privata vårdgivare stärker vi patienternas möjlighet att göra medvetna val.
Patientguiden
omdömen av vård och omsorg
Patientguiden är Sveriges största omdömesplattform inom vård och omsorg. Här samlas omdömen om regionala, kommunala och privata vårdgivare. Syftet är att stärka invånarnas möjlighet att göra medvetna val, jämföra och hitta rätt vård och omsorg. Målet är att bidra till en positiv utveckling av svensk hälso- och sjukvård och en god hälsa hos befolkningen.
Patientguiden 2025 ©